Materialen vind je hier

Filters - Eye Candy 4000 - FM Tile Tools vind je hier

Textuur arcering fijn zit standaard in PSP

 

Met dank aan de makers van de tube en masker

Laat namen en watermerken intact van de makers ervan

 

1/ Zet in je materialen palet je voorgrondkleur op  #cacae4 op en achtergrondkleur op #c893a2

 

2/ Open een transparante afbeelding van 600 x 700 pixels en vul met je voorgrondkleur #cacae4

 

3/ Lagen – nieuwe rasterlaag en vul met je achtergrondkleur  #c893a2

Effecten – textuur effecten – textuur – zoek arcering fijn – met onderstaande instellingen

 

Effecten – randeffecten – accentueren

 

4/ Lagen – masker laden/opslaan – masker laden vanaf schijf – zoek het masker  SharlimarMask 1 – met onderstaande instellingen

Lagen – samenvoegen – groep samenvoegen

Effecten – insteekfilters – FM Tile Tools – Blend emboss – standaard instellingen

Effecten – 3D effecten – slagschaduw – met onderstaande instellingen

En geef nog een slagschaduw met deze instellingen

 

5/ Activeer je gereedschap – selectie uit vrije hand -  met onderstaande instellingen

Selecteer nu de schuine rechthoek – zie voorbeeld

 

5/ Selecties – omkeren

Activeer de onderste laag in je lagen palet

Effecten – insteekfilters – eye Candy 4000 – HSB Noise – met onderstaande instellingen

 

 

6/ Selecties – omkeren

Selecties – wijzigen – selectie randen selecteren

Randbreedte 5 – buiten  aangevinkt – anti alias aangevinkt

Lagen – nieuwe rasterlaag

Zet in je lagen palet je achtergrondkleur op  #e9b347 en vul je selectie randen met deze kleur

Effecten – textuureffecten – textuur – arcering fijn - herhaal stap 3

Effecten – randeffecten – accentueren

Effecten – 3D effecten – afschuining binnen – met onderstaande instellingen

Selecties – niets selecteren

Lagen – schikken – vooraan

 

7/ Zet je achtergrondkleur terug op #c893a2

Afbeelding – randen toevoegen – symmetrisch aangevinkt

2 pixels - achtergrondkleur #c893a2

2 pixels – voorgrondkleur #cacae4

2 pixels - achtergrondkleur #c893a2

 

8/ 5 pixels – kleur #e9b347 (geel orange) – selecteer deze rand met je toverstokje

Effecten – textuur effecten – textuur en herhaal stap 3

Effecten – 3d effecten – afschuining binnen – instellingen staan nog goed

Selecties – niets selecteren

 

9/ Afbeelding – randen toevoegen – 30 pixels – voorgrondkleur #cacae4 - symmetrisch aangevinkt

Selecteer deze rand met je toverstokje

Effecten – textuur effecten – textuur - arcering fijn – instellingen staan goed

Effecten – randeffecten – accentueren

 

10/ Afbeelding – randen toevoegen – symmetrisch aangevinkt

Herhaal stap 7 en 8 en nog eens 7

 

11/ Activeer je tekstgereedschap en zoek een mooie font en typ Heavenly en geef een slagschaduw en plaats links boven

 

12/ Plaats je watermerk

 

13/ Lagen – samenvoegen – alle lagen samenvoegen

 

14/ Lagen – nieuwe rasterlaag ( leeg )

Effecten – insteekfilters – Eye Candy 4000 – Star – met onderstaande instellingen

 

Zet de mengmodus van deze laag op oplossen en sluit het oogje van deze laag

 

15/ Lagen – nieuwe rasterlaag (leeg)

Effecten – insteekfilters – Eye Candy 4000 – Star – instellingen staan goed verander alleen  Orientation 

Zet de mengmodus van deze laag op oplossen en sluit het oogje van deze laag

 

16/ Lagen – nieuwe rasterlaag

Effecten – insteekfilters – Eye Candy 4000 – Star – instellingen staan goed verander alleen Orientation

Zet de mengmodus van deze laag op oplossen

 

17/ Kopieer - Image8Heavenly_LR-06-06-09 – plak als nieuwe laag

Afbeelding – formaat wijzigen – 70% - formaat van alle lagen wijzigen niet aangevinkt

Plaats mooi in het midden en een beetje meer naar omlaag

Afbeelding – scherpte – verscherpen

Effecten – 3D effecten – slagschaduw – verticaal en horizontaal –4 , dekking 35, vervaging 10 en kleur op zwart

 

18/  Nu heb je dit in je lagen palet staan

 

 

19/ Bewerken – samengevoegd kopiλren

 

Open Animatie Shop

 

Bewerken – plak als nieuwe animatie

 

Terug naar PSP

Sluit het oogje van raster 1 en open het oogje van raster 2

Bewerken - samengevoegd kopiλren

 

Terug naar Animatie Shop

Bewerken – plakken na actieve frame

 

Terug naar PSP

Sluit het oogje van raster 2 en open het oogje van raster 3

Bewerken - samengevoegd kopiλren

 

Terug naar Animatie Shop

Bewerken – plakken na actieve frame

Animatie – eigenschappen van frame 10

 

Eventueel formaat wijzigen

Animatie – formaat van animatie wijzigen

 

Opslaan als GIF

 

Deze les is weer klaar

Veel plezier met het maken ervan

 

Geschreven op 10 Juni 2009

 

©MarinetteP

 

Back